Arla sikrer vækst med mærkevarer

Leverandører 21. feb 2018 -
This describes the image
Et nyt værktøj baseret på et videnskabeligt studie vil fremover give virksomheder mulighed for at måle og benchmarke forbrugertillid på tværs af forskellige forbrugerkategorier og segmenter. Foto: Arla
Skrevet af: Henrik Denman

Mejerikoncernen Arla Foods får udbytte af at satse på mærkevarer og på at imødekomme forbrugernes ønske om mejeriprodukter som en del af en sundere og mere naturlig livsstil.

Strategien har sikret Arla et år med høj vækst i 2017. Mejerikoncernens omsætning steg med 8,1 pct. til 77 mia. kr. som følge af højere salgspriser, øget mærkevareandel og en bedre sammensætning af geografi og produkter.

- I 2017 leverede vi et solidt resultat takket være en god balance mellem brands, kategorier og markeder, som øger væksten i vores virksomheder, siger adm. direktør i Arla Foods, Peder Tuborgh, i en kommentar til det økonomiske resultat.

I 2017 øgede Arla Foods sin andel af brandede produkter til 44,6 pct. Det ligger tæt på den langsigtede ambition i Good Growth 2020-strategien på 45 pct.

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?