Voxmeter: Trods krise vurderes klimaindsatsen i Coops kæder positivt
-
Når danskerne skal vurdere Danmarks bedste klimaindsats i dagligvarehandlen, scorer Rema 1000 dog højest.
13.000 danskere bliver årligt spurgt i Voxmeters Greencheck-undersøgelse af dagligvarehandlens klimaindsats.
Undersøgelsen peger på, at det er vigtigt for danskerne, at virksomheder bidrager aktivt til at skabe et bedre klima. Hele 90 pct. vurderer det som ”vigtigt” eller ”meget vigtigt” i andet halvår af 2024.
Og selvom Rema 1000 ligger som nummer ét i undersøgelsen, så kommer Coop ind på både anden-og tredjepladsen med henholdsvis SuperBrugsen og 365discount.
Men også kæderne Kvickly og Dagli’Brugsen får en positiv vurdering, så selvom Coop er økonomisk udfordret, så står koncernens fire kæder fortsat stærkt i danskernes bevidsthed på klimaområdet.