AIM Create: Tilbudsavisen er en vigtig informationskilde før indkøb

Forbrugere 14. okt 2021 - 1 min læsetid
This describes the image
Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen
  • Hver anden dansker søger information om føde- og drikkevarer samt personlig pleje, inden de tager turen i supermarkedet

Halvdelen af danskerne søger information om varerne, inden de går på indkøb, og her er tilbudsavisen en god hjælp for mange.

AIM Create har spurgt 1000 forbrugere, om de søger information, og hvor de finder den. 51 pct. vil gerne vide noget om fødevarer, inden de handler. 45 pct. kigger efter information om drikkevarer inden indkøbsturen, og for personlig pleje gælder det præcis halvdelen.

Uanset om der er tale om fødevarer, drikkevarer eller personlig pleje, er tilbudsaviserne i særklasse danskernes foretrukne informationskanal.

Når det kommer til fødevarerne, søger 35 pct. informationen i tilbudsavisen. Derudover fås info fra personale i butik, materiale i butik (eksempelvis opskrifter) samt producenternes hjemmesider.

For drikkevarerne vedkommende er det 31 pct., der kigger i tilbudsavisen, mens det kun er hver fjerde, der finder oplysninger om personlig pleje i tilbudsavisen.

Ved køb af produkter inden for personlig pleje fylder sociale medier relativt mere.

Når vi kigger til det svenske marked, har de sociale medier endnu større indflydelse i forbindelse med personlig pleje produkter, men også ved både fødevarer og drikkevarer, skriver AIM Create.

Opdateret 14. okt 2021