Stockholm får gastronomisk hub
London har det i stormagasinet Galleries Lafayette og Selfridges og Berlin har det i KaDeWe.
I Europas berømte stormagasiner finder man udsøgte fødevareafdelinger, der fremstår indbydende, store, prangende og meget fristende.
Snart får Stockholm det samme.
Nordiska Kompaniet i Stockholm er gået i gang med en omfattende modernisering for at styrke positionen som et stormagasin i verdensklasse. En ny gastronomisk hub med navnet NK Saluhall bliver en del af det nye stormagasin.
Hele fødevareafdelingen skal bygges om for at give plads til nogle af Sveriges dygtigste madentreprenører inden for kød, fisk, ost, vegetariske fødevarer, brød og chokolade.
Madentusiaster
Der bliver desuden plads til en afdeling med basisvarer, som er efterspurgt blandt NK's kunder.
– Vi skal skabe en gastronomisk hub i city, hvor NK's kunder kan fi nde inspiration til både hverdag og fest, og hvor de får de bedste råvarer og vejledning fra nogle af de skarpeste eksperter inden for mad. Når vi samtidig tilføjer fl ere steder, hvor man kan få serveret mad og drikke, bliver NK Saluhall en nyt, interessant mødested for Stockholms madentusiaster, siger varehuschef i Nordiska Kompaniet, Andreas Edström.
NK Saluhall har længe været kendt for sin høje kvalitet inden for fødevarer og service.
Det fastholder man, men som noget nyt tilføjer man en håndplukket samling af madentreprenører samt en række nicheområder, hvor man tilbyder kunderne ekspertviden.
Ud over salg til kunderne vil flere af entreprenørerne tilbyde prøvesmagninger og lette måltider.