Run på outdoorreklamer

Forbrugere 27. mar 2017 -
This describes the image
Der er stor rift om outdoorreklamer. Foto: AFA JCDecaux
Skrevet af: Søren Tougaard

At annoncørerne i højere grad har fokus på outdoorreklamer, mærker man hos AFA JCDecaux, der lige nu dagligt må takke nej til annoncører, fordi der ganske enkelt er udsolgt.

- 2017 er startet, hvor 2016 sluttede. I første kvartal havde vi et rigtig godt salg. Vi oplever en støt stigende efterspørgsel på alle vores medier, og lige nu må vi faktisk melde udsolgt i hele april på abribus og railboards. Og der er ikke mange ledige spots tilbage på de digitale netværk i København og på DSB stationerne, fortæller Karsten Rask Mikkelsen, Commercial Director hos AFA JCDecaux.

Vandt udbud i storcentre
Han fortæller, at han selvfølgelig er glad for, at bureauer og annoncører kan se værdien i virksomhedens outdoormedier såvel de nye digitale og de velkendte analoge, men at den manglende outdoorplads også giver visse udfordringer.

- Derfor er vi også glade for, at vi i åben konkurrence vandt udbuddet hos Steen & Strøm, så vi efter sommeren kan udvide vores medieportefølje med de tre shoppingcentre Field’s, Bruun’s Galleri og Bryggen og dermed tilbyde annoncørerne flere digitale netværk til efteråret, fortæller Karsten Rask Mikkelsen.

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?