Matas under voksende pres

Forbrugere 20. sep 2017 -
This describes the image
I foråret 218 åbner den franske kosmetikgigant Sephora en ny flagskibsbutik i det centrale Aarhus. Foto: Sephora
Skrevet af: Henrik Denman

Matas kæden bliver sat under forstærket pres af ekspansive konkurrenter.

Matas har længe ligget i direkte konkurrence med supermarkederne, men i de senere år oplever branchen, at priserne rasler ned.

Priskonkurrencen tog fart, da Normal-kæden gjorde sit indtog på markedet i 2013, og nu øger den franske kosmetikgigant Sephora presset ved at åbne butikker flere steder i landet.

Den populære beauty-kæde slår i foråret 2018 dørene op til en ny flagskibsbutik i det centrale Aarhus.

Den nye forretning får adresse i strøggaden Ryesgade, der forbinder citycentret Bruuns Galleri med Strøget i Aarhus.

Category & Marketing Director i Sephora Danmark, Kirsten Schmidt, siger i en pressemeddelelse, at Sephora har et vinderkoncept i et stærkt konkurrencepræget marked.

- Vi har eneforhandlingen på en del mærker, som er meget hypede blandt de unge kvinder. De har et højt forbrug af makeup og betaler gerne for det helt rigtige brand, siger hun.

Sephora åbnede sin første danske butik i 2012 i København og har i dag fem butikker i Danmark. Senere på året åbner Sephora deres nye webshop.

 

 

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?