Centre skaber vækst med flere restauranter

Forbrugere 8. dec 2017 -
This describes the image
En lang række gældsposter som udskudt moms og skat fra corona-nedlukningen skal betales tilbage. Det presser mange virksomheder. Foto: Semco Balcerski
Skrevet af: Henrik Denman

Shoppingcentrene konkurrerer i stigende grad på at tiltrække flere spisende kunder. Nye tal fra Danmarks største shoppingcenter Field's i Ørestad viser, at attraktive restauranter styrker omsætningen.

Field's har i de senere år satser på restaurantoplevelser. Nu har centret også vundet prisen som shoppingcentret med Danmarks bedste spisesteder 2017.

Centret har trukket seks nye restauranter til og øget omsætningen med mere end 50 pct.

Fra 2013 til 2016 steg omsætningen på 53 pct. for restauranterne i Field's, og 2017 tegner til at blive 13 pct. bedre end sidste år. Dermed er der lagt op til fjerde rekordår i træk.

Restauratør Timo Hoffman fra restauranten Loft i Field's er bevidst om, at der er kommet øget konkurrence på restaurantområdet.

- Vi har skabt et unikt produkt i forhold til, hvad man finder i andre shoppingcentre. Derfor tror jeg også på, at vi har spillet en væsentlig rolle i, at Field's har vundet den pris, siger Timo Hoffman i en pressemeddelelse.

 

 

Opdateret 10. nov 2020