Arla: Laktosefri er blevet mainstream

Forbrugere 6. jun 2018 -
This describes the image
Foto: Creative Commons
Skrevet af: Søren Tougaard

Økologisk laktosefri minimælk er seneste skud på stammen i en lang række af nyheder inden for laktosefri produkter hos Arla. Allerede nu har mælken fået godt tag i danskerne.

Arla melder, at hele kategorien af laktosefri mælk er i vækst og forventer en stigning på 20 pct. om året frem mod 2020.

I Arla oplever man en stor efterspørgsel på laktosefri produkter blandt danskere, der er intolerante og blandt danskere, der gerne vil leve et liv uden laktose:

- Laktosefri er gået mainstream. Alene i løbet af 2017 vækstede vores Arla laktosefri-serie med 30 pct. Og vi oplever, at forbrugere over hele landet i stigende grand efterspørger laktosefri produkter som f.eks. yoghurt, smør og mælk, siger Søren Bang Rasmussen, der er ansvarlig for Arla Laktosefri-brandet i Arla Danmark.

Mælk er dog klart favoritten hos danskerne blandt de laktosefri produkter. Fra 2016 til 2017 voksede salget af laktosefri mælk med 18 pct., meddeler Arla.

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?