Arla: Laktosefri er blevet mainstream
Økologisk laktosefri minimælk er seneste skud på stammen i en lang række af nyheder inden for laktosefri produkter hos Arla. Allerede nu har mælken fået godt tag i danskerne.
Arla melder, at hele kategorien af laktosefri mælk er i vækst og forventer en stigning på 20 pct. om året frem mod 2020.
I Arla oplever man en stor efterspørgsel på laktosefri produkter blandt danskere, der er intolerante og blandt danskere, der gerne vil leve et liv uden laktose:
- Laktosefri er gået mainstream. Alene i løbet af 2017 vækstede vores Arla laktosefri-serie med 30 pct. Og vi oplever, at forbrugere over hele landet i stigende grand efterspørger laktosefri produkter som f.eks. yoghurt, smør og mælk, siger Søren Bang Rasmussen, der er ansvarlig for Arla Laktosefri-brandet i Arla Danmark.
Mælk er dog klart favoritten hos danskerne blandt de laktosefri produkter. Fra 2016 til 2017 voksede salget af laktosefri mælk med 18 pct., meddeler Arla.