Velkommen til vores nye medier

Debat og Kommentar 14. jan 2021 -
3 min læsetid
This describes the image
Jesper Veber Knudsen, ansvarshavende redaktør på Dagligvarehandlen Foto: Ulrik Samsøe Figen
  • Leder af ansvarshavende redaktør Jesper Veber Knudsen

2021 er stadig næsten nyudklækket. Og det skulle meget gerne udvikle sig til et år, som vil stå positivt i de fleste menneskers hukommelse længe efter.

Chancerne er overvejende gode.

Sammenlignet med coronakrise-året 2020 er der heldigvis al mulig grund til at tro, at det bliver bedre, friere og gladere, efterhånden som andre og mere opløftende dagsordner efter alt at dømme fortrænger pandemiens totaldominans.

Derfor kan man sige, at 2021 burde være det helt rigtige år for en premiere, som den du nu sidder med:

Det gode, gamle traditionsrige Dansk Handelsblad er nu blevet til Dagligvarehandlen, og vi lægger hårdt ud med både et nyt trykt blad (der for mange af jer dog vil være en e-avis) og et nyt website, dagligvarehandlen.dk.

Tag godt imod dem: Vi lover at udvikle dem til at blive vores bud på at forsyne vores trofaste publikum - læsere, annoncører og kilder - endnu bedre end tidligere med nyheder, inspiration og perspektiv. Samt meget mere af betydning for branchen.

Jeg var lige ved at bruge "Velkommen til Dagligvarehandlen" som overskrift for denne første leder i vores nye setup.

Men det tilkommer ikke mig. For det er nemlig jer, der ER dagligvarehandlen. Jer i butikkerne, på lagrene, på hovedkontorerne, og jer, der sørger for at forsyne danskerne med de livsnødvendige varer. Også under langt mere vanskelige vilkår i coronakrisen. Stor respekt til alle jer herfra!

Samtidig har jeg brug for at lufte en vis ydmyghed.

For vi ved med sikkerhed, at der ingen andre steder i mediebilledet er samlet så mange års brancheindsigt på et sted, som der er her på DH Medias adresse i Aarhus-bydelen Åbyhøj.

Men vi er ikke fra dag ét verdensmestre i at håndtere vores nye værktøjer, som er blevet til i en slutspurt hen over slutningen af 2020 og begyndelsen af det nye år - under betingelser, som langt fra har været optimale for en fælles udviklingsproces.

Lige som Dagrofa-topchef Tomas Pietrangeli understreger det i et interview her i bladet i en helt anden sammenhæng, skal vi kravle, før vi kan gå.

I vores sammenhæng betyder det, at vi hurtigst muligt skal erobre verdensmesterskabet i at håndtere vores nye digitale platform optimalt. Og et andet VM i at udnytte avisen Dagligvarehandlen til at skabe den komplette dækning af branchen - med den helt rigtige balance mellem hurtighed og dybde.

Vi lover at klø på med opgaven. I skal være mere end velkomne til at give feedback undervejs til jeve@dhmedia.dk

Opdateret 14. jan

DH Food Professional banner