Nu får Spar sin egen medarbejderapp

Dagrofa 18. mar 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Spar
  • Appen skal være en ny måde til kommunikation med købmænd og medarbejdere – og købmænd og medarbejdere imellem 

Når medarbejderne er spredt i hele landet og ovenikøbet sjældent er tæt på en computer, er en app på telefonen en god måde at kommunikere på.

Nu indfører Spar derfor en medarbejder-app, der skal lette kommunikationen fra hovedkontoret og lageret i Ringsted til købmænd og medarbejdere i butikker. 

- Vi ser, at yngre generationer ønsker at blive købmænd, og vi skal kunne kommunikere tidssvarende, hvilket appen giver mulighed for, fortæller Mads Nielsen, drifts og projektchef for Spar, Min Købmand og Let-Køb.

Med appen bliver der mulighed for at kommunikere til alle medarbejdere helt ud på butiksgulvet.

- Det vil vi bruge til at skabe et større perspektiv og forståelse for Spars DNA og samtidig skabe mere engagerende kommunikation til de forskellige målgrupper, ligesom de enkelte grupper kan kommunikere på tværs. Det skal give et bedre og tættere arbejdsmiljø og i sidste ende motivere endnu mere, siger Mads Nielsen. 

Appen er startskuddet til en mere effektiv kommunikationsplatform, som blandt andet skal danne nye rammer for måden Spar ”onboarder og uddanner medarbejdere og købmænd”.  

- Vi skal udvikle nye funktioner og opslagsværker, som medarbejdere og købmænd altid har med sig på deres mobiltelefon, så de altid har hjælpemidler ved hånden, og på en sjov og hurtig måde kan lære eller slå information op, siger han.

 

Opdateret 18. mar 2021