Min Købmand lancerer sin helt egen private label-øl

Dagrofa 14. sep 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Dagrofa
  • Fem øl under eget brand i Min Købmand er en del af en større satsning med op mod 55 nye specialøl i sortimentet

Danske forbrugere vil gerne have specialøl, og det gælder ikke mindst kunder, der handler hos Min Købmand.

En ny undersøgelse, som Kauza har foretaget for bryggeriet Royal Unibrew, viser, at Min Købmands kunder lægger 14 pct. flere specialøl i indkøbskurven end danskerne gør i gennemsnit.

Det har fået den Dagrofa-ejede kæde af mindre lokale købmænd til at satse på et stort udvalg af netop specialøl.

Kæden lancerer fra uge 44 et nyt specialølkoncept med mellem 35 og 55 nye varianter af øl. Størstedelen af sortimentet kommer fra Royal Unibrew og Carlsberg, men der vil også være øl, som ikke kan købes andre steder.

De fem eksklusive øl produceres på Skanderborg Bryghus – og hedder: Min Juleøl, Min Sommerpilsner, Min Brown Ale, Min IPA og Min Classic.

- Min Købmand har en vigtig rolle for lokalsamfundene og skal fungere som et supermarked, der har lidt af det hele til både hverdag og fest. Vi kan se en stigende interesse for specialøl i alle slags varianter, som vi nu imødekommer i samarbejde med Royal Unibrew og Carlsberg. Derudover lancerer vi nye varianter af Min Købmands egne øl efter en stor succes med sommerpilsner og juleøl også under eget brand, siger Esben Keller, kædedirektør for Spar, Min Købmand og Let-Køb.

 Samtidig tilbyder kæden butikspersonalet yderligere uddannelse i øl-kategorien i samarbejde med Royal Unibrew.

Opdateret 14. sep 2021