Meny vil have fat i madpakke-folket
Flere end fire ud af ti savner inspiration, når de skal smøre den daglige madpakke, viser en undersøgelse, som Dagrofas nye supermarkedskæde, Meny, netop har foretaget.
Nu vil kæden hjælpe med gode ideer til de 2,4 millioner madpakker, der ifølge kæden bliver smurt hver dag.
Det sker gennem kædens månedsmagasin Spisetid, hvor forældre og børn skal inspireres med blandt andet opskrifter, og via en række film, hvor madpakkernes ses i børnehøjde, på kædens website.
- Målet med vores madpakkeinitiativ er helt enkelt at inspirere både børn, teenagere og voksne med let tilgængelige og varierede forslag til brød, pålæg, snacks og dessert. Til en start i form af involverende materialer, som du finder i Menys butikker. Fra, det vi har undersøgt, kan vi se, at der er brug for at hjælpe madglæden ind i madpakkerne og få børnene til at deltage, eksperimentere og inspirere. Nu tager vi de første skridt på den vej, så ser vi, hvor det fører os hen, siger Christian Higraff, marketing- og onlinedirektør i Købmandshuset.
Af Helle-Karin Helstrand
hkh@dhblad.dk
Foto: Meny