Meny sætter rekord i mad ud af huset
-
Dagrofa-kæde spår et boom i salget af julemad og nytårsmenuer. Ny hjemmeside gør bestilling nemmere
Meny forventer ekstraordinær stor efterspørgsel på mad ud af huset til både jul og nytår. Det er især en ny hjemmeside, der har løftet salget og forventningerne til julemåneden og årsskiftet.
At danskerne gerne vil have en håndsrækning til hverdagens madlavning eller menuen til gæster, mærker Meny, efter at kæden har lanceret en mere brugervenlig hjemmeside.
Fra slutningen af juni, hvor den re-designede hjemmeside gik i luften, og frem til nu er omsætningen 59 pct. højere end i samme periode sidste år.
- År til dato er omsætningen 45 pct. højere, og det er først nu, at vi for alvor går ind i den store sæson for mad ud af huset, siger Clarissa Eva Leon, der er digital chef i Dagrofa.
Menuerne til novembers højtid; Mortens Aften var udsolgt for første gang nogensinde, og salget var 40 pct. højere end sidste år, lyder det fra Meny.
- Forudbestillingerne til julebuffeten har også raketfart, og vi styrer mod endnu en stor rekord. Vi ser et kæmpe potentiale i mad ud af huset, siger Clarissa Eva Leon og tilføjer.
- Udvalget er blevet lettere at få øje på, hjemmesiden er blevet mere overskuelig, og det er blevet mere enkelt at bestille sin mad. Alt sammen tiltag, der har gjort, at Meny er langt foran sidste års salg. Det gælder inden for f.eks. smørrebrød, sandwich, julemenuer og nytårsmenuer.