Marketingchef forlader Aldi til fordel for Meny
Efter ca. tre år som marketingchef i Aldi Danmark skifter Carsten Kure nu til Dagrofas Meny-kæde, hvor han ligeledes skal stå i spidsen for markedsføringen.
Aldis brand og omdømme har i mange år lagt i bunden af diverse forbrugerundersøgelsen, men med en omfattende revitaliseringsproces har Aldi Danmark også investeret i at få styrket kædens brand blandt de danske forbrugere.
Og det har ifølge Carsten Kure allerede skabt positive resultater.
- Det har været en enormt spændende og givende udfordring at bygge Aldis marketingafdeling op fra ingenting, og sammen med mit team se hvordan resultaterne af indsatsen stille og roligt begynder at manifestere sig alle steder i koncernen, og blandt de danske forbrugere. Højere kundestrøm, et styrket brand, digital transformation og tårnhøj engagement på SoMe, samt et tv-univers, der har givet Aldi et frisk ansigt udadtil, bare for at nævne nogle få ting, lyder det i en opdatering fra Carsten Kure på Linkedin.
Samme udvikling ser man også i YouGovs seneste brandindex over danske varemærker offentliggjort i januar. Her er Aldi placeret på en femteplads over de virksomheder, der har oplevet størst imageforbedring fra 2018 til 2019.
Meny tæller 114 butikker mod Aldis 183. Menys markedsandel på 5,9 pct er dog næsten dobbelt så stor som Aldis 3,2 pct., ifølge tal fra Retail Institute Scandinavia.