Kiwi skærper profilen
De, der kender en Kiwi-butik, har set grønt butiksinventar og ansatte i lige så grønt tøj, og samtidig har kæden blandt andet med sin ”minus moms på grønt-rabat” og svanemærkede butikker markedsført sig som en butik, der tænker grønt.
Men til trods for den markant grønne farve, er Kiwi ikke kendt nok.
Nu drosles der lidt ned på den grønne farve på inventar og tøj, mens den miljøgrønne profil skærpes yderligere i kampen om markedsandele.
Det sker blandt andet med et nyt slogan, der i lige så høj grad signalerer bløde værdier som pris.
”Discount med omtanke”, lyder det.
- Vores nye payoff er en både beskrivende og forpligtende måde at fortælle omverdenen, hvad vi står for som discountkæde, og så vil det være en rettesnor for, hvad det er for forretningsmæssige beslutninger, vi træffer, og hvordan vi er som kollegaer og over for kunderne fremover, siger adm. direktør i Kiwi, Carsten Hansen.
Kæden vil præsentere den skærpede fortælling om Kiwi fra lørdag den 17. september, når det nye slogan officielt bliver lanceret i tilbudsavis, TV- og radiospots og på kædens website.
Carsten Hansen har tidligere meldt ud, at kæden vil åbne 60 butikker inden 2020.
- Men ikke nok med det, vi vil også øge medarbejderstaben betydeligt. Alt det kræver, at vi har en entydig og klar rettesnor og fortælling om, hvem Kiwi er, som alle kan samles om, siger Carsten Hansen.
Der er i dag 99 Kiwi-butikker i Danmark – herunder kædens store butikker i Kiwi+ konceptet.