Årets bedste detail-ideer er kåret
En indkøbspose til cyklen og fremtidens lokations- og loyalitetsapp blev vindere, da dagligvarekoncernen Dagrofa og udviklings- og investeringsselskabet Capnova i dag kårede årets mest innovative idéer inden for detailhandlen.
Det skete ved finalen på IDEAS 2015 i Ringsted.
- IDEAS 2015 er et forsøg på at tage taktstokken på innovation inden for dansk detailhandel. Vores initiativ er blevet rigtig godt modtaget, og vi har måttet vælge deltagerne til dagens finale ud fra et rigtig stærkt felt med mange spændende forslag til koncepter og produkter. Projektet lever fuldt ud op til målet om at skabe et rum, hvor iværksættere fra ind- og udland kan byde ind på vores verden af dagligvarehandel med innovative idéer, siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa.
17 innovationsprojekter var nået gennem nåleøjet og frem til præsentationen for juryen, der bestod af eksperter fra dagligvarekoncernen Dagrofa og udviklings- og investeringsselskabet Capnova.
Bag vinderprodukterne er danske Bikezac og engelsk-australske Localz.
Bikezac imponerede juryen med sin cykelvenlige indkøbspose. Et produkt der løser et velkendt problem for mange mennesker i dagligdagen, og som er en oplagt innovation for en dagligvarekoncern at gå ind i.
Localz er en engelsk-australsk app-producent, der har udviklet et spændende onlinekoncept for kundeloyalitet. Omdrejningspunktet er en lokations- og loyalitetsapp, der forbedrer forbrugeroplevelsen og bygger bro mellem den fysiske og den digitale verden, når vi køber ind.
Nu tilbydes de to vinderprojekter et 20 timers forløb med Dagrofa om yderligere sparring og kvalificering af deres idé. Her vil parterne arbejde på at konkretisere projekterne frem mod en eventuel lancering i Dagrofas mere end 600 dagligvarebutikker.
(hkh)
Foto: Dagrofa