Varehuschef i Kvickly: Nu mangler vi bare en ekstra indgang
Håndværkerne rumsterer stadig rundt med stiger, værktøj og hvide bogstaver. De er lige nu i gang med at sætte bogstaverne S L A G T E R op på den grå markise over slagterafdelingen i Kvickly i butikscentret Bryggen i Vejle.
Den 2600 kvadratmeter store, lyse butik ligner med sine skinnende, hvide gulve, nye køleskabe med låger og grå markiser en helt ny butik, og det er ikke helt ved siden af.
- Vi har vendt op og ned på det hele og indrettet en samlet madafdeling i den bagerste ende af varehuset. Det skal gøre det nemmere og mere overskueligt for kunderne. De kommer først gennem vin, øl og vand, inden de når frugt og grønt og kød, så slipper de for at skulle lægge de tunge varer oven i tomaterne, siger varehuschef siden 2010, Uffe Jepsen.
- Inden ombygningen var varehuset lukket og mørkt, men selv om vi har fjernet 300 spots, er det meget lysere nu. Jeg har arbejdet for en ombygning i tre år, og nu er det blevet en light-udgave af Albertslund, fortsætter han og hentyder til kæden næsten nye flagshipstore i Albertslund.
Indgang fra åen
Varehuset fejrede egentlig ombygningen i uge 43, men markiserne var ikke klar, så det helt færdige varehus skal fejres endnu en gang.
- Men vi kan allerede mærke, at det virker. Det går godt. Vi tjener penge, og 2016 bliver det bedste år i Vejle nogensinde. Dette til trods for, at vi ligger i et center, der konstant har 16-19 tomme lokaler, siger han, uden dog at kunne sætte tal på omsætning, bundlinje eller kundestrøm.
Det må han ikke for kæden, der ejer butikken.
- Nu mangler vi bare en ekstra indgang ud til åen, hvor der er en stor trafik af potentielle kunder. Nu vælger nogle af dem i stedet Føtex, Rema 1000 eller Fakta, og det vil vi da gerne gøre noget ved, siger han.
I dag skal man ind gennem en stor del af centret fra gågaden eller fra parkeringshuset for at komme til varehuset, der er åbent ud til centergangen. En indgang til åen ville ligge ganske tæt på Kvickly.
- Men den beslutning er op til udlejer.
Flere specialøl
Når kunderne er kommet godt halvvejs gennem butikken og har passeret den grå portal, hvor hvide bogstaver fortæller, at nu er de kommet ind i Madmarkedet, møder de først en stor temmelig vinafdeling.
- Vi har fået helt nyt inventar i vinafdelingen og udvidet vores sortiment af vin og specialøl, og så har vi fået en bar til smagsprøver og en køler til hvidvin og bobler, siger varehuschefen.
Også frugt- og grøntafdelingen er blevet større, og slagter- og delikatesseafdelingen er nu betjent. Det tyvstartede varehusets slagter med allerede inden ombygningen.
- Det har øget vores salg med en tocifret procent og så meget, at vi har måttet bemande op, siger han med henvisning til tre nye ansatte i afdelingen.
- Om kort tid får vi det nye C-koncept med godt 50 grap-and-go-retter, og med 700 potentielle frokostkunder, der arbejder i centret, skal det nok løfte omsætningen. Bare 20 flere vil gøre en forskel, siger Uffe Jepsen og tilføjer, at de nye færdigretter skal have sin egen køler ved indgangen, hvor der i forvejen står en køler med slagterens færdigretter.
- Det er forskelligt fra butik til butik, men i en centerbutik skal den stå der, hvor kunderne passerer. De har jo andre frokostmuligheder i centret, siger han.
Mange flere oste
På vej mod kasserne, når kunderne køleskabene med mejerivarer. De har fået ekstra plads med tre ekstra skabe.
- Det har givet os mulighed for at udvide sortimentet – blandt andet med 30 pct. flere oste. Det salg er også øget, siger varehuschefen.
Elektronik, dvd’er og cd’er er til gengæld ikke længere at finde i varehuset, og det har givet plads til en større tekstilafdeling, ligesom ”Sund og Smuk” med personlig pleje og makeup har fået meget mere plads.
- EU-varerne, som vi kalder elektronik og underholdning, køber folk på nettet. Nu præsenterer tekstil og personlig pleje sig bedre. Det højner salget, fordi kunderne pludselig får øje på noget, de ikke havde set før, siger Uffe Jepsen.
Han glæder sig over, at kunderne ikke alene køber mere. De køber generelt også dyrere varer, hvilket kan mærkes på bundlinjen.
- Mange har ”steppet” lidt op og køber varer, der giver os en bedre avance, siger Uffe Jepsen.
https://vimeo.com/155812511
Kvickly i Vejle:
Varehuschef Uffe Jepsen
- 80 ansatte – heraf er halvdelen fastansatte
- 2600 kvadratmeter butiksareal
[gallery ids="eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE2XC8wMlwva3ZpY2tseS1pLWJyeWdnZW4tdmVqbGVfZGVsaWthdGVzc2VfaGtoLTUuanBnIiwidGl0bGUiOiJrdmlja2x5IGkgYnJ5Z2dlbiB2ZWpsZV9kZWxpa2F0ZXNzZV9oa2ggKDUpIiwiY2FwdGlvbiI6IkFya2l2Zm90bzogSGVsbGUtS2FyaW4gSGVsc3RyYW5kIiwiYWx0IjoiIiwiZGVzY3JpcHRpb24iOiIifQ==,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE2XC8wMlwva3ZpY2tseS1pLWJyeWdnZW4tdmVqbGVfdGVrc3RpbF9oa2gtOC5qcGciLCJ0aXRsZSI6Imt2aWNrbHkgaSBicnlnZ2VuIHZlamxlX3Rla3N0aWxfaGtoICg4KSIsImNhcHRpb24iOiIiLCJhbHQiOiIiLCJkZXNjcmlwdGlvbiI6IiJ9,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE2XC8wMlwva3ZpY2tseS1pLWJyeWdnZW4tdmVqbGVfaGtoLTE4LmpwZyIsInRpdGxlIjoia3ZpY2tseSBpIGJyeWdnZW4gdmVqbGVfaGtoICgxOCkiLCJjYXB0aW9uIjoiIiwiYWx0IjoiIiwiZGVzY3JpcHRpb24iOiIifQ==,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,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE2XC8wMlwva3ZpY2tseS1pLWJyeWdnZW4tdmVqbGVfaGtoLTE1LmpwZyIsInRpdGxlIjoia3ZpY2tseSBpIGJyeWdnZW4gdmVqbGVfaGtoICgxNSkiLCJjYXB0aW9uIjoiIiwiYWx0IjoiIiwiZGVzY3JpcHRpb24iOiIifQ==,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE2XC8wMlwva3ZpY2tseS1pLWJyeWdnZW4tdmVqbGVfaGtoLTEyLmpwZyIsInRpdGxlIjoia3ZpY2tseSBpIGJyeWdnZW4gdmVqbGVfaGtoICgxMikiLCJjYXB0aW9uIjoiQXJraXZmb3RvOiBIZWxsZS1LYXJpbiBIZWxzdHJhbmQiLCJhbHQiOiIiLCJkZXNjcmlwdGlvbiI6IiJ9,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE2XC8wMlwva3ZpY2tseS1pLWJyeWdnZW4tdmVqbGVfaGtoLTExLmpwZyIsInRpdGxlIjoia3ZpY2tseSBpIGJyeWdnZW4gdmVqbGVfaGtoICgxMSkiLCJjYXB0aW9uIjoiQXJraXZmb3RvOiBIZWxsZS1LYXJpbiBIZWxzdHJhbmQiLCJhbHQiOiIiLCJkZXNjcmlwdGlvbiI6IiJ9,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE2XC8wMlwva3ZpY2tseS1pLWJyeWdnZW4tdmVqbGVfaGtoLTEwLmpwZyIsInRpdGxlIjoia3ZpY2tseSBpIGJyeWdnZW4gdmVqbGVfaGtoICgxMCkiLCJjYXB0aW9uIjoiIiwiYWx0IjoiIiwiZGVzY3JpcHRpb24iOiIifQ==,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE2XC8wMlwva3ZpY2tseS1pLWJyeWdnZW4tdmVqbGVfaGtoLTkuanBnIiwidGl0bGUiOiJrdmlja2x5IGkgYnJ5Z2dlbiB2ZWpsZV9oa2ggKDkpIiwiY2FwdGlvbiI6IiIsImFsdCI6IiIsImRlc2NyaXB0aW9uIjoiIn0=,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE2XC8wMlwva3ZpY2tseS1pLWJyeWdnZW4tdmVqbGVfZnJ1Z3Qtb2ctZ3JcdTAwZjhudF9faGtoLTUuanBnIiwidGl0bGUiOiJrdmlja2x5IGkgYnJ5Z2dlbiB2ZWpsZV9mcnVndCBvZyBnclx1MDBmOG50X19oa2ggKDUpIiwiY2FwdGlvbiI6IkFya2l2Zm90bzogSGVsbGUtS2FyaW4gSGVsc3RyYW5kIiwiYWx0IjoiIiwiZGVzY3JpcHRpb24iOiIifQ==,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE2XC8wMlwva3ZpY2tseS1pLWJyeWdnZW4tdmVqbGVfYnV0aWtzY2hlZi11ZmZlLWplcHNlbl9oa2gtMi5qcGciLCJ0aXRsZSI6Imt2aWNrbHkgaSBicnlnZ2VuIHZlamxlX2J1dGlrc2NoZWYgdWZmZSBqZXBzZW5faGtoICgyKSIsImNhcHRpb24iOiIiLCJhbHQiOiIiLCJkZXNjcmlwdGlvbiI6IiJ9,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE2XC8wMlwva3ZpY2tseS1pLWJyeWdnZW4tdmVqbGVfdGVrc3RpbF9oa2gtOS5qcGciLCJ0aXRsZSI6Imt2aWNrbHkgaSBicnlnZ2VuIHZlamxlX3Rla3N0aWxfaGtoICg5KSIsImNhcHRpb24iOiJGb3RvczogSGVsbGUtS2FyaW4gSGVsc3RyYW5kIiwiYWx0IjoiIiwiZGVzY3JpcHRpb24iOiIifQ=="]