SuperBrugsen gør dagens måltider klar

Coop 23. aug 2017 -
This describes the image
||||||||||||||||||||||||||||||||||||| |||Foto: Mikael Hjuler|Illustration: Ulrik Samsøe Figen||Foto: Nestlé Danmark|||Foto: John Ehbrecht|Arkivfoto: John Ehbrecht|Foto: John Ehbrecht|Den nye SuperBrugsen i Roskilde rummer hele paletten af nye koncepter, som skal få flere kunder til at købe d
Skrevet af: Henrik Denman

[gallery ids="eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE3XC8wOFwvbnktc3VwZXJicnVnc2VuX2VoLTEyLmpwZyIsInRpdGxlIjoibnkgc3VwZXJicnVnc2VuX2VoIDEyIiwiY2FwdGlvbiI6IkRlbiBzdG9yZSBzbGFndGVyYWZkZWxpbmcgYnlkZXIgcFx1MDBlNSBldCBueXQgcGljayAmIG1peC1rb25jZXB0LCBodm9yIG1hbiBrYW4gdlx1MDBlNmxnZSBtZWxsZW0gdHJlIHNsYWdzIGtcdTAwZjhkLCB0cmUgc2xhZ3MgdGlsYmVoXHUwMGY4ciBvZyB0cmUgc2xhZ3Mgc2F1Y2UgdGlsIGVuIGZhc3QgcHJpcy4gRm90byBKb2huIEVoYnJlY2h0IiwiYWx0IjoiIiwiZGVzY3JpcHRpb24iOiIifQ==,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE3XC8wOFwvbnktc3VwZXJicnVnc2VuX2VoLTEwLmpwZyIsInRpdGxlIjoibnkgc3VwZXJicnVnc2VuX2VoIDEwIiwiY2FwdGlvbiI6IlN1cGVyQnJ1Z3NlbiBza2FsIHZcdTAwZTZyZSBlbiBsXHUwMGU2a2tlciBtYWRidXRpayBtZWQgZm9rdXMgcFx1MDBlNSBuZW1tZSBsXHUwMGY4c25pbmdlciwgc2lnZXIgZm9ybWF0ZGlyZWt0XHUwMGY4ciBpIENvb3AsIE1pa2tlbCBLYXJsc3Nvbi4gRm90bzogSm9obiBFaGJyZWNodCIsImFsdCI6IiIsImRlc2NyaXB0aW9uIjoiIn0=,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE3XC8wOFwvbnktc3VwZXJicnVnc2VuX2VoLTQuanBnIiwidGl0bGUiOiJueSBzdXBlcmJydWdzZW5fZWggNCIsImNhcHRpb24iOiJEZW4gbnllIFN1cGVyQnJ1Z3NlbiBpIFJvc2tpbGRlIHJ1bW1lciBoZWxlIHBhbGV0dGVuIGFmIG55ZSBrb25jZXB0ZXIsIHNvbSBza2FsIGZcdTAwZTUgZmxlcmUga3VuZGVyIHRpbCBhdCBrXHUwMGY4YmUgZGFnZW5zIG1cdTAwZTVsdGlkZXIgbWVkIHRpbGhcdTAwZjhyZW5kZSBmcnVndCBvZyBnclx1MDBmOG50LiBGb3RvOiBKb2huIEVoYnJlY2h0IiwiYWx0IjoiIiwiZGVzY3JpcHRpb24iOiIifQ==,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE3XC8wOFwvbnktc3VwZXJicnVnc2VuX2VoLTUuanBnIiwidGl0bGUiOiJueSBzdXBlcmJydWdzZW5fZWggNSIsImNhcHRpb24iOiJEZW4gbnllIGZvcnJldG5pbmcgZXIgbHlzIG9nIGhhciBnb2QgcGxhZHMuIERlbiBoYXIgZW4gc3RvciBmcnVndCBvZyBnclx1MDBmOG50YWZkZWxpbmcgbWVkIGV0IHN0b3J0IHVkdmFsZyBhZiBcdTAwZjhrb2xvZ2lza2UgdmFyZXIuIEZvdG86IEpvaG4gRWhicmVjaHQiLCJhbHQiOiIiLCJkZXNjcmlwdGlvbiI6IiJ9,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE3XC8wOFwvbnktc3VwZXJicnVnc2VuX2VoLTkuanBnIiwidGl0bGUiOiJueSBzdXBlcmJydWdzZW5fZWggOSIsImNhcHRpb24iOiJGb3RvLiBKb2huIEVoYnJlY2h0IiwiYWx0IjoiIiwiZGVzY3JpcHRpb24iOiIifQ==,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE3XC8wOFwvbnktc3VwZXJicnVnc2VuX2VoLTIuanBnIiwidGl0bGUiOiJueSBzdXBlcmJydWdzZW5fZWggMiIsImNhcHRpb24iOiJBcmtpdmZvdG86IEpvaG4gRWhicmVjaHQiLCJhbHQiOiIiLCJkZXNjcmlwdGlvbiI6IiJ9,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE3XC8wOFwvbnktc3VwZXJicnVnc2VuX2VoLTEzLmpwZyIsInRpdGxlIjoibnkgc3VwZXJicnVnc2VuX2VoIDEzIiwiY2FwdGlvbiI6IkZvdG86IEpvaG4gRWhicmVjaHQgIiwiYWx0IjoiIiwiZGVzY3JpcHRpb24iOiIifQ==,eyJ1cmwiOiJodHRwczpcL1wvZGhibGFkLmRrXC93cC1jb250ZW50XC91cGxvYWRzXC8yMDE3XC8wOFwvbnktc3VwZXJicnVnc2VuX2VoLTE1LmpwZyIsInRpdGxlIjoibnkgc3VwZXJicnVnc2VuX2VoIDE1IiwiY2FwdGlvbiI6IkZvdG86IEpvaG4gRWhicmVjaHQiLCJhbHQiOiIiLCJkZXNjcmlwdGlvbiI6IiJ9"]

SuperBrugsen styrker indsatsen for at få fat i den voksende gruppe danskere, der i de senere år har fravalgt dagligvarebutikkerne til fordel for et restaurantbesøg eller takeaway.

Kundestrømmen skal vendes ved hjælp af kædens bud på fremtidens supermarked – et koncept, som går under navnet Supermarked20. Hovedingredienserne i det nye koncept er mad og måltidsløsninger til morgenmad, frokost og aftensmad og et bredt udvalg af convenienceprodukter, alt sammen baseret på gode råvarer til attraktive priser.

Efter fem måneder uden supermarked på Roskildes hovedstrøg Algade slog SuperBrugsen forleden dørene op til en ny butik i Kvicklys tidligere lokaler, og den nye butik rummer hele paletten af nye koncepter, som skal fåflere kunder til at købe dagens måltider her i stedet for at ty til forskellige former for udespisning.

[caption id="attachment_61953" align="aligncenter" width="1575"] Fotos og video: John Ehbrecht[/caption]

Masser af måltider

Formatdirektør i Coop, Mikkel Karlsson, siger om det nye koncept:

– SuperBrugsen skal være en lækker madbutik med fokus på nemme løsninger, conve-nience og to go-tilbud.

Ifølge Mikkel Karlsson sker der i disse år en brancheglidning i markedet.

– Det er blevet mere almindeligt at købe maden udefra. Vi kan se på salget, at det totale marked for det, danskerne spiser, er i vækst, men en større del går til restauranter, pizzeriaer mm. plus at flere køber takeaway. Vi er interesseret i at få en del af den kage, og vi er meget opmærksomme på de behov, vores kunder har. Vi vil gerne sikre, at forbru-gerne kan få dækket deres behov for måltider i vores butikker. Det nye supermarked er en videreudvikling af kædens tidligere koncept, hvor man beholder de gode ideer i konceptet, som viser sig brugbare, og bygger videre på dem.

– Vi skaber et koncept, der er skalerbart, og det vil sige, at vi kan tilpasse de samme konceptdele, så de kan bruges i en mindre Dagli’Brugsen, og vi kan gå op i format til de store supermarkeder og til Kvickly.

På farten-butik

SuperBrugsen Algade er en på farten-butik. Den har både noget for dem, der suser forbi fra stationen eller under shoppingturen, og dem, der kommer kørende hertil for at gøre større indkøb.

Indgangspartiet er indrettet med C-Måltidsmarked, hvor der er mad og drikke til morgen-maden og frokosten. Inde i butikken er C-Måltidsmarked fyldt med færdigretter og salater.

 

Ved indgangen finder man også bagerafdelingen, der er indrettet efter det nye koncept BrødCooperativet med friskbagt brød fra Meyers. Den nye forretning er både lys og har god plads. Den indeholder en række specialbutikker som en meget stor frugt og grøntafdeling med et af kædens største udvalg af økologiske varer, og afdelinger som en ren økoafdeling i kolonial, en afdeling med lokale varer, en stor mejeriafdeling, hvor man også finder pålægsafdelingen og et veganerhjørne indrettet i samarbejde med leverandøren Naturli’ Foods, og vinafdelingen, der er indrettet efter mad-match, så man kan vælge vinen ud fra den mad, den skal passe til.

Slagterens fristelser

I den store slagterafdeling kan kunderne se medarbejderne tilberede de mange forskellige måltidsløsninger og få tips og rådgivning. Her finder man også et nyt pick & mix-koncept, som er en videreudvikling af slagterens måltid, hvor man køber en pose med kød, sauce og tilbehør. I den nye afdeling kan kunden vælge mellem tre slags kød, tre slags tilbehør og tre slags sauce – til en fast pris.

De kan også se, hvad fiskeafdelingen tilbyder. Her er der frisk fisk hver dag. Butikken har fået eget røgeri, og på en hyldesektion tæt ved de betjente diske kan man se slagter-mesterens udvalg af bl.a. salami fra eget røgeri plus et større udvalg af tapas.

Butikken er overskuelig med lave hylder, der giver et godt overblik.

Med på en app

På turen gennem supermarkedet finder kunden åndehuller, som er områder med god plads og med kølediske, hvor forskellige former for måltidsløsninger frister. Indretningen er samtidig lavet, så det er muligt at skyde genvej gennem butikken, hvis det skal gå stærkt.

Coops nye app-baserede medlemsprogram bruges som en direkte kommunikation med medlemmerne i byen, hvor de via deres telefon vil modtage særligt gode tilbud og opskrifter på, hvad man kan spise samme aften.

Opdateret 10. nov 2020