Restaurantkæde klar med produkter til dagligvarehandlen
Næsten 200.000 danskere spiser burger til aftensmad på en gennemsnitlig dag. Det er, ifølge en undersøgelse fra Coop, knap 50 pct. flere end for ti år siden.
Den tendens ser den danske burgerkæde Halifax et stort potentiale i og er nu klar med et udvalg af produkter til dagligvarebutikkerne.
Produkterne omfatter to slags hjemmebagte burgerboller, syv forskellige friskrørte saucer, dips og marinader samt hjemmesyltede løg og agurker. Godt halvdelen af produkterne er veganske.
Lanceringen i Irma på Østerport er startskuddet til, hvad der med tiden skal blive et stærkt, ekstra ben i Halifax’ forretning.
- Detailmarkedet for burgeringredienser har været præget af de samme spillere i mange år. Det er min klare overbevisning, at der er plads til en ny lokal spiller, der kan bidrage med erfaringer fra restaurationsbranchen. Og så håber jeg selvfølgelig, at flere dagligvarekæder får øjnene op for, at der er forretning i at kunne tilbyde sine kunder nogle flere alternativer til en af danskernes absolutte favoritter på aftensmadsbordet, siger Ulrich Bøving Dehler, direktør og stifter af Halifax, der i alt tæller 12 restauranter herhjemme.