Onlinesupermarked øger konkurrencen på øko-priser
Coop.dk Mad lancerer nu ca. 300 nye varer til samme priser som i fakta. Blandt de nye varer er 200 økologiske fra Faktas øko-serie 365.
- Vores kunder går mere op i økologi end landsgennemsnittet. Derfor har det altid været afgørende for os at have et stort udvalg af økologiske varer. Men vi vil også gerne tilbyde økologi til lavere priser. Vi gør derfor op med, at det skal være dyrere at købe økologi på nettet, siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk Mad i en pressemeddelelse.
Prisnedsættelsen kommer, kort tid efter at Forbrugerrådet Tænk i et pristjek kunne fortælle, at Coop.dk Mad lå som den næstdyreste på økologi. Onlinesupermarkedet lå på plads nummer 11, mens konkurrenten Nemlig.com lå sommer nummer 7.
Coop.dk Mad åbnede i 2016 med ca. 8.000 forskellige dagligvarer, herunder også de mest populære Irma-varer. Siden er der kommet måltidskasser og et "fast lav pris”-program til.
Læs også: Prisen på øko-grønt er faldet 16 pct. på fire år