Kvickly går efter trecifret mio.-overskud
Når Kvicklys direktør Søren Steffensen i denne uge drager på turne rundt i landet for at indvie varehuskædens ansatte i den nye strategi for årene frem til 2017, er det med en ambitiøs målsætning om en kraftigt forbedret indtjening i bagagen.
– Vi ved, hvad vi skal nå de næste tre år. Vi skal op og lave et overskud på 125 mio. kr. ved udgangen af strategiperioden i 2017, siger Søren Steffensen til Dansk Handelsblad.
I hele sin over 50 år lange levetid har Kvickly ellers kun leveret underskud, men nu er kæden ifølge Steffensen på vej ind i en ny æra, hvor der frem over skal sorte tal på bundlinjen - hvert år.
Plus i 14
Kvicklys resultat for 2014 var ikke endeligt gjort op ved Dansk Handelsblads deadline tirsdag middag, men kæden har med sikkerhed leveret sit bedste resultat nogensinde.
– Det ser ud, som om den forbedring, vi har lavet på Ebit-resultatet, er på omkring 80 mio. kr. i forhold til sidste år, siger Søren Steffensen.
Han ville imidlertid ikke løfte sløret for, om det var så godt, at det allerede sidste år for første gang nåede over på den rigtige side af nul - som alt peger i retning af.
Af Jesper Veber Knudsen
jeve@dhblad.dk
Foto: Henrik Frydkjær