Kåring af den bedste lancering
Fire nye mærkevarer på det danske marked kæmper om æren af at blive kåret til Årets Lancering 2015.
Bag kåringen står analy
sefirmaet Nielsen, som gen
nem de seneste 13 år har uddelt prisen Årets Lancering og på den måde har fejret de producenter, som sørger for innovation i dagligvarebranchen.
Kåringen finder sted på
Dagligvareleverandørernes årsmøde torsdag den 12. marts i København.
Fælles for de fire nomi
finerede produkter er, at de i 2014 har formået at skabe vækst deres kategori, de har
opnået flotte markedsan
dele, og det er sket med en god portion innovation og med blik for et hul i markedet.
Kriterierne
Vinderen kåres ud fra flere
kriterier.
Produktets performance, hvor produktet skal have opnået et betydeligt salg, markedsandel og distribution i sin kategori.
Produktets bidrag til kategorien, hvor man ser på, om det har skabt værdi for både producenter og butikker.
Produktets innovation og om produktet har tilført nyt til kategorien.
DE NOMINEREDE
De nominerede til prisen for bedste lancering i 2014 er: Nellie Dellies chokoladebar og marcipanbrød, der er fiberrige og mættende kvalitetschokolader, som hverken er tilsat sukker eller kunstige sødemidler.
Kims Sbrød, som er en helt ny type snack med et højt indhold af rug, fibre og fuldkorn.
Karolines Køkken Softice, der findes i en vanilje og jordbærvariant, er fremstillet af frisk mælk og fløde og er nem at gøre klar i køkkenet.
Glyngøre NemFisk er et helt nyt sortiment af færdigtænkte retter. Lanceringen bygger på en stærk forbrugerindsigt, der viser, at 82 pct. af danskerne gerne vil spise mere fisk.
Vinderen af prisen kåres på DLF Årstræf den 12. marts.