Irma åbner flagskibsbutik på Østerport
Irmas kædedirektør Søren Steffensen har med stor tålmodighed og høje forventninger ventet på åbningsdagen af kædens nye Østerport-butik i København.
Se video fra butikken: Irma åbner flagskibsbutik på Østerport
Efter to et halvt års ombygning i forbindelse med etableringen af den nye Østerport Station med Metro, kunne kædedirektøren og Irma-medarbejdere den 21. august kl. 7 endelig byde kunderne velkommen.
Åbningen af Irmas butik nummer 70 sker samtidig med, at kæden kunne fejre sin 133 års fødselsdag.
Som landets ældste dagligvarekæde har grundpillen i Irmas lange holdbarhed over alle årene været fornyelse. Det skinner også igennem i butikken på Østerport, der er udtryk for, hvordan fremtidens Irma-butikker kommer til at se ud.
"Det Urbane Irma" er overskriften på kædens fem-årige strategi, der inden udgangen af 2022 skal transformere 45 Irma-butikker fra at være rendyrkede supermarkeder til at blive madhuse med et tilknyttet supermarked som en del af konceptet.
Dertil kommer åbningen af ca. ni nye butikker frem mod 2022, hvor Irma Østerport er den første butik, som udfolder kædens nye urbane koncept fuldt ud.
Det grønne måltid
Med en placering klos op ad Østerport Station vil mere end 50.000 personer hver dag gå forbi Irma-butikken, men selv om tiden er knap, tager det ikke lang tid at købe mad til at tage med.
Butikken er nemlig opdelt i en foodhall og et supermarked. I foodhallen finder kunderne både Irma to go og et stort udvalg af grønne, plantebaserede måltider til at tage med på farten. Her kan kunderne også tanke kaffe samt brød og fra Irma-kædens første bager, der får leveringer fra den københavnske bagerkæde Reinh van Hauen.
Irma nye flagskibsbutik er indrettet, så det nøje tager højde for kædens to urbane målgrupper.
Den ene er "madelskeren", som har en forkærlighed for mad af høj kvalitet, mens "idealisten" især går op i økologi, dyrevelfærd og klima.
Et særligt kendetegn ved butikken er en ny specialafdeling for det grønne måltid, der er målrettet storbyens vegetarer, veganere og fleksitarer.
Samtidig satser butikken på at præsentere kædens største udvalg af færdigretter og mad til farten.
Et nyt initiativ hedder Irmas Food Lab, der er en pop up take-away, hvor leverandører og food startups sælger og afprøver nye koncepter alt efter sæson og tendenser i markedet. Den første leverandør i rækken er Letz Sushi og herefter følger Lêlê i oktober.