Coops nye brødkoncept er rullet ud i 30 butikker
Endnu er Coops nye brødkoncept, BrødCooperativet, kun at finde i ca. 30 af Coops 1100 butikker, men planen er, at konceptet skal rulles ud på tværs af alle butikker i Coop. Også i de mindste Dagli'Brugsen på landet.
- Hele Kvickly er omstillet ved starten af 2019 samt de største SuperBrugsen. De SuperBrugsen-butikker, som ikke har eget bageri, arbejder vi i øjeblikket på en udrulningsplan for. Der er lige et leverings-setup, vi skal have styr på først, forklarer Mikkel Banke Karlsson, konceptdirektør i Coop Danmark.
Når de største butikker er blevet opgraderet med det nye koncept, begynder Coop efterfølgende udrulningen til de resterende butikker.
Bagerafdelingen i Kvickly Bruuns Galleri i Aarhus er et af de seneste steder, der har fået opgraderet brødsortimentet og inventaret i BrødCooperativets sort/hvide farver.
Højere forbrugerkrav
Ifølge Mikkel Banke Karlsson viser erfaringerne fra testbutikkerne, at BrødCooperativet giver butikkerne et pænt løft i såvel nøgletal som kundetilfredshed.
- Forbrugerne stiller i dag høje krav til brødets kvalitet om, at det f.eks. skal være fuldkorn og økologisk. Vi har før haft forskellige opskrifter i vores bagerafdelinger. Med BrødCooperativet kan vi køre et ensartet sortiment og med samme opskrifter på tværs af hele landet, fortæller han.
Coops konceptdirektør forklarer, at det med det nye koncept har været vigtigt at løfte det visuelle udtryk, der møder kunderne, så det hænger sammen med den højnede brødkvalitet - men stadigvæk til priser på et normalt niveau.
- Når hele konceptet er udrullet, har vi brugt et to-cifret millionbeløb, men så kan vi også stå på mål for en rigtig god kvalitet til demokratiske priser, siger Mikkel Banke Karlsson.