Coops kunder kan hjælpe sårbare børn på sommerferie

Coop 23. jun 2021 -
This describes the image
Foto: Mathilde Bech
  • Mange børn i økonomisk trængte familier har ikke råd til gode ferieoplevelser. Coop samler ind sammen med Røde Kors

Mange udsatte børn har brug for et fællesskab og et pusterum fra hverdagen.

Deres familier har været ekstra pressede og isolerede under corona-krisen, og der er ikke råd til at komme på ferie eller tage på udflugter. Men det vil en række danske virksomheder gøre noget ved, og derfor har de valgt at støtte feriehjælpskampagne, som giver børn gode minder, skriver Røde Kors i en pressemeddelelse.

En af de virksomheder, der går med i feriekampagnen er Coop, der vil sælge kuponer til kunderne fra uge 26 til uge 31.

- Sårbare familier har jo brug for hjælp og støtte hele året. Men det er især i forbindelse med aktiviteter som jul og sommerferie, at en stram økonomi minder børnene om, at de ikke har samme muligheder, som deres kammerater. Med indsamlingen til eksempelvis sommerferielejrene får vi sat ekstra fokus på Røde Kors’ hjælpearbejde i Danmark, og samtidig får vores kunder mulighed for at støtte og give de sårbare familier en tiltrængt pause fra de begrænsninger, de oplever i hverdagen, siger Thomas Roland, CSR-chef i Coop.

Udover Coop støtter også Sport 24, Villa Copenhagen og Novozymes Røde Kors’ feriehjælpskampagne for sårbare børn. Kampagnen skal engagere erhvervspartnere i Røde Kors’ arbejde for at skabe gode ferieoplevelser for udsatte familier i Danmark.

Opdateret 23. jun 2021