Coops flagskibsbutik bliver til Brugsen
Coops flagskibsbutik på Københavns Hovedbanegård, Mad Cooperativet, skifter navn til Brugsen.
Butikken åbnede i marts sidste år, hvor det blev muligt for Coop at realisere sit Madmanifest.
Med alt det bedste fra alle Coops kæder og en række nyskabelser skal butikken fungere som et eksperimentarium og showroom for Coop over for de 1,6 mio. medlemmer og især de omkring 110.000 mennesker, der dagligt passerer gennem hovedbanegården.
– Siden åbningen har vi åbnet de tre første butikker andre centrale steder i København under Brugsen-navnet. Derfor er det naturligt også at gøre det på Hovedbanen og dermed tydeliggøre for kunder og medlemmer, at det er vores butik, siger formatdirektør Jesper K. Andersen, der tilføjer:
– Problemet med det tidligere navn var, at folk ikke rigtigt forbinder Mad Cooperativet med Coop. Det var den erkendelse, vi nåede frem til, og derfor vælger vi at lave navnet om til Brugsen, som er et navn, som forbrugerne kender og ved, hvad det står for.
Måltidsløsninger
Han siger videre, at Brugsen-navnet er kendt, respekteret og vækker sympati hos kunderne, og derfor vil Coop gerne benytte den centrale beliggenhed på Hovedbanegården til at vise navnet.
Samtidig sker der en række nyskabelser i den nye Brugsen.
– Udvalget af måltidsløsninger udvides, og målet er, at butikken skal være Danmarks førende på mad af høj kvalitet lige til at spise eller tage med hjem. I begyndelsen af året introducerede Coop den helt nye afdeling C-Måltidsmarked i 400 butikker i Kvickly, SuperBrugsen og Irma. Det er blevet så stor en succes, at der nu udvikles mange nye varer til afdelingerne. Mange vil blive testet i Brugsen på Hovedbanen, siger Jesper K. Andersen.
Kombinationen af butik og restaurant ventes at udvikle sig i de kommende år. Også her vil Coop benytte butikken på Hovedbanen til at teste, hvad forbrugerne foretrækker.