Coops app runder 1 million downloads
Hidtil har tilbudsaviserne været det vigtigste kommunikationsmiddel i konkurrencen om dagligvarekunderne.
Men Coop har over de seneste to år investeret flere penge i udviklingen af sin app, så man kan kommunikere direkte med kunder og medlemmer via mobilen.
Og nu har appen rundet en milepæl med en million downloads, oplyser Coop. Det er en fordobling i forhold til sidste år, hvor man i julen rundede 500.000 downloads.
-Kunderne har taget appen til sig langt hurtigere, end vi havde forventet. Forklaringen er, at de oplever nogle konkrete fordele, som er målrettet: Personlige tilbud, spil osv., siger direktør for digitale kanaler og medlemsprogrammet i Coop, Anders Mittag, i en pressemeddelelse.
Målrette tilbud
Appen byder på flere tilbud til kunderne i form af personlige tilbud, som er målrettet det enkelte medlem, daglige spil med præmier hver dag indtil jul samt daglige julekup–dagstilbud i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli'Brugsen, Irma og Fakta fra 1. – 23. december.
Derudover har man via Coop App blandt andet adgang til 8.000 mad-opskrifter, kvitteringer på sine køb og betaling.
- App’en giver os en unik mulighed for at møde vores medlemmer med målrettet kommunikation og personlige tilbud på deres smartphone, og på sigt betyder det, at vi kan spare på den trykte tilbudsavis, siger Anders Mittag.
Som noget nyt åbner Coop nu appen for ikke-medlemmer, så de kan prøve nogle af fordelene ved at være medlem.