Coop.dk kommer Black Friday i forkøbet
Danske forbrugere er indstillede på at bruge omkring to mia. kroner på Black Friday - det gjorde de i hvert fald sidste år.
Og salget er stigende på den store shoppedag.
Derfor har Coop.dk med et "før Black Friday-medlemstilbud" i år gjort et forsøg på at øge sin bid af Black Friday-kagen samt at sprede salget over længere tid.
- Vi ved, at forbrugerne har forberedt sig på at bruge en del penge på Black Friday - blandt andet for at købe julegaver. Vi oplever, at salget er vokset år efter år. Med dette tilbud, der har varet i to uger, har vi fået spredt det lidt, og det har været en stor succes, siger kommerciel direktør for Coop.dk nonfood, Peter Gram Møller.
Coop.dk har via en medlemsmail sendt kunderne en tilbudskode, der giver 150 kr.s rabat på køb, der overstiger 1199 kr. - i beløbet kan indregnes nedsatte varer, men ikke de cirka 5.000 varer, der i forvejen ligger til en fast, lavere, medlemspris.
Forventer pæn fremgang i november
- Vi har i de to første uger af november solgt for 50 pct. mere end i samme måned sidste år, siger Peter Gram Møller.
Han er forberedt på, at de to uges tyvstart vil ramme salget på selve den store shoppedag den 24. november.
- Men jeg forventer, at vi alligevel vil komme ud af november med en omsætning, der ligger 30-40 pct. over november sidste år, siger han.
Coop.dk har siden sidste år åbnet en bogshop, hvis salg stiger fra dag til dag. Den venter Peter Gram Møller vil øge salget yderligere de kommende uger, da bøger er en typisk julegave.