Coop vil tiltrække kunder med en kreativ legeplads for idealister
I dag den 20. marts åbner Coop en kreativ legeplads for voksne, hvad enten de er medlemmer af Coop eller ej.
I garagen, som sådan et diskussionsforum kaldes, kan eksempelvis diskuteres ansvarlighed og selve måden detailhandelen foregår på, skriver Coop i en pressemeddelelse.
Begrebet ’garage’ dækker over virksomheder, der vælger at lægge en del af deres allernyeste udvikling udenfor de interne udviklingsafdelinger. Coop Garage deler da også kreativ legeplads med IBM Cloud Garage og IKEA’s SPACE 10 i Kødbyen, lyder det.
- Et af de første eksempler på synergien ved at ligge tæt ved andre garager er allerede på vej, Coop Garage og IBM Cloud Garage går sammen om at teste ideen med at bruge blockchain til at forbedre fødevaresikkerhed og CSR i forsyningskæden, siger initiativtager, Torsten Arendrup.
Han siger, at Coop Garage kommer til at fungere meget selvstændigt fra Coops øvrige forretning. Han er således ikke ansat i Coop, men er frivillig og medlemsvalgt i organisationen, lige som resten af den gruppe, der kommer til at drive initiativet i dagligdagen.
Den moderne fortolkning af garagemiljøet er inspireret af den amerikanske drøm. Her kan man blive stor og succesfuld, selvom man starter i en garage som Microsoft og Apple. Mange virksomheder benytter derfor i dag garagekonceptet for at undgå interne snubletråde i forretningen.