Coop vælger nyt bureau til corporate branding

Coop 4. mar 2015 -
This describes the image

Det bliver et konsortium bestående af bureauerne Robert/Boisen and Like-minded og RelationshusetGekko, der i fremtiden skal brande dagligvarekoncernen Coops egne mærker.

Dagligvarekoncernen har efter en pitch mellem 5 bureauer og konsortier indgået aftale med de to bureauer, om at stå for sin corporate branding, medlemsprogrammet for de 1,5 million medlemmer og markedsføringen af koncernens egne varemærker, Änglamark, Smag Forskellen og C.

Det skriver Coop i en pressemeddelelse.

- Vi vil i den kommende tid skærpe vores branding af Coop på tværs af alle vores 5 kæder, for at fremme vores madmanifest, Sammen om Bedre Mad, der handler om at udvikle madkulturen i Danmark, siger koncernmarketingchef Carina Neergaard, der har ansvaret for corporate branding i Coop.

- Coop ønsker med sit nye manifest at inspirere danskerne til bedre madoplevelser og gøre det på en måde, så vi alle sammen taler om det. At få lov til at arbejde med et af Danmarks største brands med så store ambitioner gør Coop til lidt af en drømmekunde for os, siger Søren Christensen, partner i Robert/Boisen and Like-minded.

Jan Køhler, partner i RelationshusetGekko supplerer:

- Vi oplever i øjeblikket et paradigmeskifte i branchen, hvor fremtiden kommer til at handle om mere integreret kommunikation og mere nærværende kundeoplevelser. Med Coop’s næsten 700.000 følgere på de sociale medier, 1,5 mio. medlemmer og en daglig eksponering i deres butikker overfor 40 procent af danskerne, har de samtidig en perfekt platform for kommunikation med kunderne.

Samarbejdet er indgået for en treårig periode, og de første projekter er allerede under udvikling og vil kunne opleves i løbet af de kommende måneder. De to bureauer vandt efter en pitch mellem 5 bureauer og konsortier.

Af Helle-Karin Helstrand
hkh@dhblad.dk

Modelfoto: Helle-Karin Helstrand

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?