Coop: Undersøgelse styrker optimismen
Den ansvarlige for Coops satsning på nem mad glæder sig over resultaterne i ny kundeundersøgelse på området.
Hos Coop Danmark tager koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg positivt imod resultaterne af den undersøgelse om forbrugernes forhold til køb af færdigretter, som
- Vi ved jo at mad- og indkøbsvaner ændrer sig langsomt, så det er usædvanligt positivt, at 16 pct. tror på, at initiativet kan flytte vaner - før de overhovedet har set det. Og at yderligere 54 pct er åbne for at prøve, siger han.
Gregers Wedell-Wedellsborg er den øverste ansvarlige for Coops storstilede satsning på at tage en større bid af take away-markedet - en satsning, der har fået fuld turbo på fra årsskiftet med lanceringen af det såkaldte C Måltidsmarked i hundreder af Coops butikker.
Fra en tyver - og op
Danskernes vilje til at købe nem mad falder ifølge undersøgelsen fra Kundepanelet.dk kraftigt fra 40 kr. per portion. Men på det punkt mener Gregers Wedell-Wedellsborg, at Coops varer fint kan levere.
- Vi har prispunkter fra 20 kr. per person, hvis man køber retter til 4 personer, single-retterne i C-serien starter ved 30 kr., salaterne ligger omkring 40 kr. - og så har vi Meyers og Cofoco i 50 kroners-klassen til den halvdel af kunderne, der vil mere. Det matcher godt undersøgelsen, siger han.
- Og så er det værd at huske, at målet er at skabe et alternativ til take-away, hvor betalingsviljen er højere, end vi er vant til i supermarkederne.