Coop satser stort på comeback i Sverige

Coop 8. sep 2015 -
This describes the image
Skrevet af: Redaktionen

Coop Sverige investerer nu milliarder i at genvinde svenskernes gunst - efter mange år med tab og tilbagegang.

Midlerne er nye og forenklede butiksformater samt betydelige prissænkninger.

Ifølge Coop Sverige bliver "tusinder" af varer billigere i den største prissænkningsrunde "nogensinde" i dagligvaregigantens historie. Prisfald kan på enkelte varer blive op til 15 pct., mens mange kategorier i gennemsnit falder med 5 pct.

For koncepternes vedkommende bliver forenklingerne betydelige. Fremover skal der være tre profiler i form af Store Coop, Coop og Lille Coop. Desuden skal hele Coop - og alle butikker - fremover brandes langt tydeligere med en grøn profil.

– Vi vil have, at vores kunder skal opfatte Coop som enkelt, bæredygtigt og billigt, og det håber vi, at vi kan opfylde med vores satsninger og vores nye måder at arbejde på, siger Coop Sveriges topchef, Sonat Burman-Olsson.

I branchen har man længe ventet et udspil fra Burman-Olsson, der nåede at være topchef i Coop i over et år, før hun nu har meldt markant ud.

Foto: Coop Sverige

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?