Coop opruster i kampen om onlinekunderne

Coop 7. jul 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Coop
  • Coop tager nu kampen op om onlinekunderne og tester nye afhentningsskabe af til bestil og hent-bestillinger

Hos Coop søsætter man i disse dage et, for koncernen, nyt middel i kampen om onlinekunderne. Inden længe vil kunderne nemlig kunne afhente deres kølevarer købt online på Coop Mad i nye afhentningsskabe.

Det første afhentningsskab er allerede klar i Kvickly i Næstved, hvor Coop skal teste løsningen af. 

- For kunderne i Kvickly betyder det større fleksibilitet og frihed i en travl hverdag. De kan bestille varerne på Coop.dk MAD, så pakker vi dem og kunderne kan afhente varerne, når det passer dem, siger kædedirektør Torben B. Andersen, Kvickly.

Skabene er indrettet med forskellige kølezoner, der gør, at fødevarer holdes ved korrekte temperaturer, ind til kunderne henter varerne.

Bestil og hent

Kvickly tester lige nu afhentningsskabe, hvor kunderne selv kan afhente kølevarer.

  • Bestil & Hent er åben mandag til søndag, hvor afhentning kl. 10-12 og 12-14 kan bestilles frem til midnat, afhentning fra kl. 15-19 kan bestilles frem til kl. 11:00.

Coops afhentningsskabe tager dermed kampen op med Føtex, der tidligere i juni lancerede en lignende løsning, som lige nu testes af i Storcenter Nord Aarhus. Lige nu kan varerne kun hentes i Føtex' åbningstid, men på længere sigt er det målet, at kunderne også skal kunne hente varer, når butikken er lukket.

Inspiration fra Sverige

Coop-systemet er meget udbredt i Sverige, og det er samme koncept, Coop nu tester i Danmark.

- Online-handel med dagligvarer oplever et sandt boom i øjeblikket. Vi forventer, at det vil fortsætte med uformindsket styrke i takt med, at flere og flere oplever bekvemmeligheden. Med Bestil & Hent skabene tilføjer vi en ekstra mulighed for at spare tid og gøre indkøbsturen meget kortere, siger digital direktør Morten Viktor, Coop.