Coop lancerer ny digital dividende
Det er slut med et svært gennemskueligt pointsystem, når Coop Danmark om ganske kort tid giver premiere til sit nye medlemsprogram, der internt går under betegnelsen M 16.
Fremover kan de 1,6 mio. medlemmer, der ejer Coop, i stedet optjene bonus for deres køb i de næsten 1200 butikker i Coops kæder - en bonus, der bliver målt i almindelige menneskepenge, kroner og øre.
En opdatering af loyalitetsprogrammet har været længe undervejs, men i oktober får det endelig premiere.
Det nye bonus-system ligner næsten en tilbagevenden til gamle dage med en årlig udbetaling af dividende i brugserne - når man ser bort fra den ikke uvæsentlige forskel, at man som medlem når som helst kan bruge sin bonus til at betale med i butikkerne.
Vælg selv-tilbud
De første oplysninger om indholdet af det kommende medlemsprogram er lagt ud på Coop Forum, som er en webportal for de medlemsvalgte i Coop-familien.
En del af de øvrige ændringer i medlemsprogrammet kan man kun få adgang til via den nye app, som snart vil kunne hentes ned til mobilen.
Mens de gamle loyalitetsprogrammer i Coops regi kun har opereret med begrænsede muligheder for individualiserede tilbud til medlemmerne, får de nu selv valget mellem en stribe potentielle personlige tilbud, som der kan vælges fem af.
Læs mere og se Coops topchef Peter Høgsted fortælle om det nye medlemsprogram her