Steen & Strøm vinder på gastronomi

29. mar 2017 -
This describes the image
Field's i Ørestad har ligesom Steen & Strøms to andre shoppingcentre oplevet vækst i 216. Foto: Henrik Denman
Skrevet af: Henrik Denman

Steen & Strøms tre danske shoppingcentre kom fint ud af 2016 med en omsætningsvækst på tre pct. for hele året. Steen & Strøm ejer Field's i Ørestad, Bryggen i Vejle og Bruuns Galleri i Aarhus.

Væksten hentes især inden for udespisning, der er et område, som alle store shoppingcentre i Danmark satser på at udbygge.

I alle tre centre var Food & Beverage et af de områder, der præsterede bedst i 2016. Det hænger sammen med, at Steen & Strøm har satset på at udvide Food & Beverage på tværs af centrene.

Omsætningen i restauranter, spisesteder, cafeer og biografer i Field's steg med 30 pct. i 2016, Bryggen havde en stigning på hele 37 pct. og Bruuns Galleri på 14 pct.

Satsningen på gastronomi betyder, at centrene bliver mere attraktive for de besøgende på flere tidspunkter af døgnet.

Steen & Strøms ledelse betegner omsætningsvæksten som et stærkt resultat i et år, der har præget af svagt faldende forbrugertillid i Danmark.

De tre centre har haft et stigende antal kunder. Hvert år besøger mere end 22 mio. gæster de tre centre, og samlet set var der en kundevækst på tre pct.

 

Opdateret 10. nov 2020