Kaffeproducent vinder leverandørernes CSR-pris

Bæredygtighed 10. jun 2022 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Peter Larsen Kaffe
  • Peter Larsen Kaffe fik torsdag aften på MLDK Mærkevareleverandørernes Årstræf flest stemmer til årets CSR-pris

Mærkevareleverandører MLDK uddeler på sit årstræf en CSR-pris til en mærkevareleverandør, der har markeret sig inden for bæredygtighed gennem lancering af et produkt, ny emballage, produktionsløsning eller anden ydelse, der viser nye veje til at reducere miljø- og klimabelastningen inden for dagligvarer. Herunder også madspild.

CSR-prisen kan også gives til en leverandør, der på en nytænkende måde, forholder sig aktivt til forbrugernes sundhed.

Årstræffet 2022 fandt sted torsdag aften, 9. juni, hvor deltagerne stemte på Peter Larsen Kaffe som vinder.

”Vi er utrolig stolte over at kunne sige: Vi har vundet CSR-pris”, skriver Peter Larsen Kaffe på LinkedIn.

”Vi har i mange år arbejdet for at vores sortiment skulle være 100 % certificeret, og det er i år lykkedes. En milepæl er nået, men det er slet ikke nok – vi vil mere.

Derfor har vi på strategisk plan taget en stor beslutning om, at vi vil være 100 pct. cirkulære og genererer nul spild i 2030. Netop det, er baggrunden for at vi har vundet dette års CSR-pris.

Det er et ambitiøst mål, og vi kan ikke gøre det alene. Derfor har vi skabt Circular Coffee Community, og vi er dybt taknemlige for den store opbakning det har fået. Sammen med vores dygtige partnere vil vi fortsat arbejde for at forandre og udvikle cirkulære løsninger i kaffebranchen.”

Udover kaffeproducenten var nedenstående nomineret til Mærkevareleverandørernes CSR-pris 2021/22:

Orkla Danmark - Bähncke fedtreducerede produktserie lavet på kikærter og emballeret i 50 pct. bioplast

Nestlé Danmark - Konverteringen af Smarties emballage til 100 pct. genbrugsemballage

 

Opdateret 10. jun 2022