Aldi investerer yderligere et trecifret millionbeløb i Danmark
Aldi går denne sommer i gang med en trecifret million investeringsplan der skal opgradere og modernisere butikkerne og kundernes viden om varesortimentet.
Aldi vil fremover satse på større butikker, og derfor er åbning af nye store butikker på de helt rigtige adresser også en del af planen, sammen med inspirerende nyfortolkning af interiør og vareopsætning, et bredere friskvaresortiment, et farvel til de gamle kassebånd, opsætning af flaskeautomater og endnu mere fokus på CSR og skrappe standarter for produktion og kvalitetsindhold.
- Vi er ikke kendt for at have de mest indbydende butikker, eksempelvis har vores kassebånd længe været til frustration for vores kunder. Det gør vi nu noget ved, så indkøbsoplevelsen kommer i top. Vi har de laveste priser, men det er dansk detailhandels bedst bevarede hemmelighed, at vi også er stærkest når det gælder kvalitet og ansvarlige fødevarer, fortæller direktør for kvalitet, CSR og kommunikation i Aldi Danmark, Thomas Bang.
Prisen stadig i fokus
Aldi har i foråret igangsat en nye kampagne, ”Mit nye Aldi”, der skal fortælle forbrugerne om udvidelsen af sortimentet med fokus på flere økologiske varer, flere danske og veganske varer samt mærkevarer. Men trods løftet i sortimentet går Aldi ikke på kompromis på prisen, understreger Thomas Bang.
- I dag handler discount om at holde fast i lave priser og lytte til sine kunders behov. Derfor skal vi både levere en indkøbsoplevelse der inspirerer, og varer i høj kvalitet som er produceret med respekt for miljø og mennesker. Som kunde skal du have tillid til, at vi i Aldi har taget valget for dig, så du ikke skal bekymre dig om varen nu er god nok. Alligevel går vi ikke på kompromis med prisen, og så kan man spørge kan det lade sig gøre både at handle billigt og ansvarligt? Ja, det er vores opfattelse af discount 2017, udtaler Thomas Bang.