Aldi får ny kommunikationschef

Aldi 29. jul 2020 -
This describes the image
Foto: Christina Jensen/Aldi

I februar 2019 fik den tyske discountkæde Aldi sin første kommunikationschef Kristian Jessen. Han fik dog kun 16 måneder på posten, inden han "efter fælles aftale" fratrådte sin stilling 1. juni.

Nu overtager 34-årige Louise Wendelbo stillingen.

Hun kommer fra en stilling som rådgiver og teamleder hos kommunikationsbureauet Geelmuyden Kiese og får i discountkæden ansvar for PR og intern kommunikation til dagligvarekædens 2850 medarbejdere.

- For mig er det et stort spring at gå fra konsulentsiden til brandsiden. Jeg var 5,5 år i GK og før det på et bureau i Aarhus, og jeg har altid befundet mig godt i rådgiverrollen. Samtidig har jeg til tider savnet muligheden for at kunne gå i dybden med ét brand, én virksomhed – og ikke mindst det ansvar, der følger med. Det får jeg i den grad mulighed for hos Aldi, som har taget hul på en omfattende rebranding. Det er for mig ikke kun en spændende faglig udviklingsmulighed, men også en stor motivation at være med på holdet, der skal forløse brandets potentiale i Danmark, siger Louise Wendelbo i en pressemeddelelse.

Louise Wendelbo er uddannet fra Handelshøjskolen i Aarhus i 2011 med en MA i Corporate Communication med profilen PR & Integrated Marketing Communications. I sine 5,5 år hos Geelmuyden Kiese har Louise primært beskæftiget sig med pressehåndtering og rådgivning af bureauets kommercielle kunder. Senest som leder af teamet Brands & Fødevarer.

Aldi Danmark har de seneste år med Finn Tang i spidsen arbejdet på en rebranding, der blandt andet indebærer en ombygning eller nybygning af butikkerne til et mere tidsvarende koncept. Dette har dog ikke endnu sat sine spor i regnskaberne, der år efter år byder på røde tal.

For tredje år i træk gav kæden et rekordstort underskud, som i 2019 lød på hele 512 mio. kr. mod 381 mio. kr. forrige år.

 

Opdateret 10. nov 2020